onder de oppervlakte

april 29, 2010


Ik heb het gevoel alsof er onder de oppervlakte een kracht klaar ligt om naar boven te komen. Soms ben ik zo moe en moeilijk vooruit te krijgen, tegengehouden door alles wat nog moet.

Dan ineens na een lesje Tai Chi word ik aan het begin van de straat afgezet en ren lichtvoetig door de regen alsof  mijn lichaam geen weerstand voelt en mijn voeten de aarde nauwelijks raken naar de voordeur.  Dat gevoel ligt te wachten en ik kan er net niet bij, meestal.  Soms wel,zoals nu.  Ik zou zo lichtvoetig nog een hele tijd kunnen doorrennen zonder moe te worden.

Dat is eigenlijk waar ik  naar zoek, lichtvoetigheid in de regen.  Steeds net  buiten mijn bereik. ” It’s  al in the head she said to me , the answer is easy if you take it logically .” zei Paul Simon al.

Veel dingen kosten ogenschijnlijk veel moeite waarvan ik denk met een andere geestesinstelling hoeft dat niet.   Het is meer de druk die ik voel, die ik mezelf opleg ik weet het , maar hoe leg ik hem van mezelf af…dat zou ik wel eens willen weten. De druk van veel dingen willen en moeten en daardoor moe zijn terwijl dezelfde dag met dezelfde activiteiten ook relaxed zou kunnen overkomen en daardoor minde vermoeien. En toch borrelt er net onder het oppervlak iets, dat als ik het kan grijpen, of als het mij, als het mij grijpt, als ik het begrijp, Dat alles met dezelfde inspanning dan een stuk lichtvoetiger is.

Ben een grappig boekje aan het lezen over omdenken, hoe als je zaken  net even iets anders bekijkt ze daardoor ook een andere wending kunnen krijgen.  Het heeft kook met ontspannen zijn te maken en kunnen loslaten . En wat moet ik dan precies loslaten?

3 Reacties to “onder de oppervlakte”

  1. Sia Says:

    Come levity of life,
    show her,
    show me,
    our being leaping, capering


Geef een reactie

