Baan

maart 25, 2010


Ik moet een aantal beslissingen nemen.  Samengevat: Ga ik solliciteren op de functie van teamleider bij ons op school.

Voor: Ik kan het, Nu kan het,(nu is het moment),Ik maak een redelijke kans, Ik wil zo’n functie gedaan hebben en weten hoe ik het er af breng. Prestige, Salaris.

Tegen: Onze school is een zinkend schip. Ik heb er niet genoeg energie voor, Dan kan ik geen Engels studeren, Te weinig tijd over voor leuke dingen.

Twijfelachtig: als ik zo’n functie op een andere school wil doen dan kost het een paar jaar om je in te werken, heb ik geen zin in dan ben ik 55 voordat er zo’n kans komt.

Wat wil ik dan wel, iets met mensen en organiseren.  Wat vind ik leuk, leermiddelen beleid plan opzetten uitvoeren en complimentjes krijgen. Bos Traject, dat regelen en  in goede banen leiden. Webquest, ook weer plan  bedenken, opzetten en  uitvoeren en resultaat zien.

Wat vind ik niet leuk. Orde bewaken in de klas, elke les hetzelfde, domme leerlingen die niet willen nadenken.

Dit schreef ik op vrijdag 19 maart.  Die vrijdag had ik uitgetrokken om serieus na te denken zaterdag heb ik met allerlei mensen gepraat en nagedacht. Uiteindelijk toen de beslissing genomen was kwam er een heleboel energie vrij , een beetje bubbelend , bruisend gevoel. Deed me denken  aan een speech van Oprah Winfrey. die ik mijn kinderen(=leerlingen) laat zien. Ze praat over keuze’s maken en uiteindelijk zegt ze if it feels right do it. Het lijkt zo  gezegd wel erg opppervlakkig maar dit was na 2 uur alles van alle kanten te hebben bekeken.

Onder tussen heb ik gesolliciteerd en ook al de onvermijdelijke paniek gevoeld van waar begin ik aan. Zondag met twee collega’s opeen terrasje in Leiden die zeiden eigenlijk allebei. moet je niet doen.  Onze school is natuurlijk een verre van ideale situatie. Vandaag was de inspectie op bezoek. We horen so wie so tot de 25% zwakke scholen van Nederland.

Absoluut geen makkelijk publiek  dat beslist geen geweldige eindexamen scores gaat halen. Wat mij aansprak was wat een collega zei: ‘jij bent een mensen mens, zou het toch zo jammer vinden als je dat zou verliezen, zoals zij ook wel heeft zien gebeuren. Ik vind het wel een compliment om een mensen mens te zijn.

Willem zei dus het is so wie so een win win situatie want als ik het niet wordt dan ga ik voor mijn 1e graad Engels studeren. Voor allebei  de mogelijkheden is de tijd rijp. Er zijn nu allerlei mogelijkheden om beurzen te krijgen om te kunnen studeren va tweede naar eerste graad Engels.

Eén reactie to “Baan”

  1. Sia Says:

    Weet je wat ma nog had willen zeggen op jouw feestje? Hoe pa vroeger jou uit de kinderstoel viste en dan zei: ga maar spelen! Jij liep dan op een holletje op je speelgoed af en ging vol enthousiasme aan de slag. En nu hol je nog steeds heel gemotiveerd op een nieuwe uitdaging af. Dat maakt jou zo bijzonder! Je gaat ervoor. Pech dat het “speelgoed” (teamleider) waar jij mee wilde spelen aan een ander is gegeven. Gelukkig is er zoveel meer in deze wereld waar jij wat moois van kan maken! Liefs, Sia


Geef een reactie

