010 in 0100

februari 12, 2010


Vorig jaar begon ik dit blog, een dag na mijn verjaardag. Terugkijkend staan er toch heel wat hoogte en diepte punten van een jaar lang op. Het  jaar 010 wil ik hier op deze pagina  de ruimte geven.

een halve eeuw, 50 jaar

Mijn lieve en enige    zus zei : ‘vind je het leuk als ik je verjaardag organiseer’ …vond ik wel heel erg leuk. En wat een hoop stress heeft dat gescheeld. Geen discussies met Adri van dit vind ík leuk ,ja maar mijn familie niet , maar het is toch mijn verjaardag.  En de voorpret, leuke jurk vinden en mooie laarzen, op de allerlaatste donderdag.

Vrijdag kreeg ik  het kado van Sia. Ik wist alleen dat ik mooie kleren aan moest trekken en nog meenemen ook. Wel een beetje stress die ochtend, spannende stress van o jee wat zal het worden. En op tijd of niet stress met Sia die die ochtend nog  haar ontslagbrief op de bus wilde doen.  Ik zou haar van centraal station afhalen en dan lunchen. Uiteindelijk werd dat een snelle hap bij kunst en kitsch.  Toen vertelde ze mij we gaan, of eigenlijk jij gaat zo een foto shoot doen.

Op naar de Spaanse polder , ik was eigenlijk wel blij dat ik de maand er voor net een nieuwe bril had aangeschaft. Een heuse foto studio.  Eerst een uur in de stoel van de visagiste.

Daar stond ik dan ineens in mijn dooie eentje  tussen een paar felle lampen; ontspan je maar en ga aan leuke dingen denken zoals palmenstranden.WHOAaaa…   ! Ik sta hier in een fotostudio, iweet op vakantiekiekjes al niet hoe ik moet kijken mezelf te zijn en geen foto gezicht op te zetten en nu staat hier een heeeele groooote lens op mij gericht hellup   palmstranden.

Later zie Sia, ik heb je niet vaak beduusd of overdonderd gezien, maar dat was je in het begin wel, dat was wel  zo .

Gelukkig is het wel goed gekomen

Geef een reactie

