Willem weg

april 5, 2009


Nou ja weg, niet erg ver. Vanavond heb ik Willem naar zijn nieuwe kamer in Delft gebracht. Hij is dus nu officieel het huis uit, nou ja officieel. Hij heeft een kamer in Delft.

Waar denk je aan bij studentenkamer, de clichés dan .

Gezellig check,

Door de voordeur sta je meteen in de keuken, waar twee man gezellig stonden te koken.

Rommelig Check.

Voordat je door de voordeur gaat moet je over allerlei rotzooi heen stappen

Bier Check

Als je naar de trap loopt moet je langs een muur van bierkratten, net zolang als de gang en ik elk geval hoger dan ik ben.

Vuil Check

als je de trap opgaat  is dat beslislt geen rock of ages maar wel ages of dust .

Klein met een bed in de lucht Check

Aan een gracht Check

oude Delft maar liefst.

Even zitten praten met de mede studenten leken erg geschikte  jongens.  Willem is er aan toe en wij ook. Hij denkt waarschijnlijk he he  geen ouders die zeuren om half twee dat ik naar bed moet om half vier dat ik er nog niet in lig. kamer opruimen en helpen met het huishouden . Ik ben benieuwd of hij überhaupt z’n spullen in de kast gaat leggen. Verschil tussen jongens en meiden is dan toch ook wel weer duidelijk. Ik had toch ook vroeger op die leeftijd wel iets willen schoonmaken  voordat ik er in trok en in elk geval zo leuk mogelijk willen inrichten. Ik geloof dat dat niet aan de orde is bij Willem.

Afgelopen donderdag had ik voor het eerst dat ik dacht wat is het leeg zonder Willem, hij vertrok naar Delft om daar te gaan slapen om zo die ochtend vroeg op z’n tentamen te zijn. OF om misschien wel niet naar z’n tentamen te gaan.  Hij leert er nauwelijks voor en  had al bij voorbaat verteld dat hij het waarschijnlijk niet zou halen, prof had gezegd dat maar 15% het de eerste keer haalde.

20jul2008_0171

Het geeft allemaal zoveel stress, bij ons dan Willem is chill en Cool, Kom je moe uit je werk licht daar een lang lijf op de bank dat waarschijnlijk ergens tussen twee en drie uur het bed is uitgekomen.Voor wie alles wat je vraagt te veel is  en alles wat je gevraagd hebt om te doen is niet gebeurd. Vindt dat er ook veel te veel van hem gevraagd wordt, althans die indruk wekt hij.

20jul2008_01722

In een gesprek vandaag vroeg ik noem dan  iets nuttigs wat je gedaan hebt, waar je mee bezig bent geweest, want het lijkt wel of je helemaal niets doet. Ik doe van alles zei Willem boos nou noem dan eens wat? Chillen met m’n vrienden zei hij. Hij wilde donderdag naar Delft. toen konden wij hem niet wegbrengen. Vrijdag dan OK afgesproken. na het tentamen. Om een uur of drie bel ik waar ben je? In Delft nog  even aan chillen met Wim. Die dag kwam er niets van.  Hallo Willem dat is ook mijn tijd die je zit in te delen. Zaterdag ook niet. Zondag hebben pa en Ma besloten Nu ga je want je hebt tenslotte al drie weken de sleutel van die kamer.

Vanaf 12 uur vanochtend ben ik bezig geweest om te zorgen dat spullen in gepakt en in de auto kwamen. Onderweg bedacht hij (Het is ondertussen ’s avonds half  acht) dat z’n sleutel thuis lag. maar goed er waren mensen in het huis.

Op dit moment vind ik het even een opluchting dat hij weg is.

veel plezier in Delft Willem

Geef een reactie

