Rotterdam

februari 8, 2009


Wandeling door Roterdam.

kralingseplas brug

Wat een andere sfeer dan in Rotterdam zuid.

We lopen langs de kralingse plas,en later langs statige herenhuizen in kralingen.

kralingen

Mooie huizen waar je best zou willen wonen, goed onderhouden, op een enkel onderdeel na dat dan wel weer een leuk plaatje oplevert.

poort

Ik werd vanochtend wakker met een hoofd  waarin alles vast zat, op een nek waarvan alle spieren vast zaten.  Het enige dat tolde waren mijn gedachten hoewel ook die op hetzelfde punt vast liepen en een hoofdpijn…. je wilt het niet weten.  Het was heerlijk zondagochtend stil in de huiskamer. Ik las wat in het boek over spiritualiteit van Anselm Grun. Over machteloosheid en gevangen zitten in angsten en woede. Stromend water dacht ik, het moet weer stromen, te veel blokkades nog.   Er was even een soort speldenknop lichtpuntje,van liefde, of in elk geval geliefd voelen.  Misschien moet je niet zo hard proberen dacht ik, misschien hoef  ik  niet altijd zo heel erg m’n best te doen.

Beweging zei mijn spiegelbeeld dat er uit zag  als of het niet lang meer te gaan had.  Dat was de reden om met de wandelingen te beginnen. Frisse lucht en beweging helpen bij mij om de boel weer in beweging te krijgen.

Hoofdpijn is voorbij blosjes op m’n wangen.

hek

Geef een reactie

